RSS

Un doctorat, un referendum si o mare intrebare….

31 Iul

Un doctorat terminat in Romania.. ultima moda este sa fi strigat plagiator, sa fi intrebat daca ceea ce ai facut are aplicativitate, daca ai descoperit ceva ce o sa foloseasca intr-un domeniu in viitor… in primul rand am muncit pentru acest doctorat, nu este ceva picat din cer; chiar daca este foarte greu sa vii cu ceva nou in anul 2012, mai ales ca si in cercetare nu ocupam locuri fruntase, ca de altfel in toate domeniile, dar am incercat sa imi duc tema la finalitate, prin rezultate proprii… doctoratul a trecut si nu simt o satisfactie imensa si acest lucru vine si din starea societatii noastre.. faptul ca termini un doctorat, celebrul proverb ai carte ai parte nu este valabil in Romania…aici primeaza servitismul, pupincurismul, primeaza sa te arati umil, disponibil pentru conducatorul tau, nu se pune pret pe valoare, pe ceea ce ai in cap, daca esti capabil de ceva anume.. nu conteaza daca muncesti pentru a ajunge acolo sus cand poti ajunge pe smecherie, pe incompetenta.. nu conteaza ca stai sa te pregatesti sa te specializezi in anumite domenii zeci de ani cand ajungi acolo sus doar daca iti cracanezi picioarele sau faci altceva, atatat timp cat in pozitii cheie ajung oameni cumparati, oameni care poate in unele cazuri au numai liceul terminat…

Ceea ce si-au dorit au si reusit.. si-au dorit o societate apatica care sa fie incapabila sa reactioneze la magariile continue pe care ei le fac.. pot taia din salarii, pot sa ne bage mana adanc in buzunar, pot sa scumpeasca totul la nivelul tariilor dezvoltate dar inca suntem platiti ca intr-o tara bananiera, pot sa ne sfideze, sa ne rada in nas, sa ne spuna ciocu mic ca acum ei conduc, pot sa apara dovezi ca fura cu 100 de maini si noi ne limitam la a spune nu putem sa facem nimic.. sau si mai grav ce sa fac ca si ceilalti sunt la fel…ok.. daca si ceilalti sunt la fel sa incercam sa cautam o alta alternativa.. insa noi ne-am invatat sa stam pe margine, nu facem nimic si comentam ca ceea ce iese nu este ceea ce trebuie..

Am fost la referendum , am stat acolo 16 ore si nu cred ca procentul de persoane sun 30 de ani care au venit la vot depaseste 3%. Au votat pensionarii intr-o proportie covarsitoare, au votat persoanele de 50 de ani si o anumita proportie de persoane intre 35-40 de ani. Au votat persoane care doreau sa schimbe ceva.. nu vreau sa militez pentru o parte sau alta dar nu inteleg un lucru.. de ce in tara mea minoritatea maghiara sa imi hotarasca mie soarta, de ce in tara mea soarta sa imi fie aleasa de minoritatea roma care poate fii cumparata cu o simpla hartie de 100 lei, de ce in tara mea soarta sa imi fie decisa de cei de peste hotare.. eu traiesc aici in tara mea, cu problemele de aici.. nu ma intereseaza ca cel plecat in Spania, Italia sa imi spuna mie cum sa traiesc.. el nu stie cel mai bine daca imi este greu sau usor sa traiesc in tara mea…nu mai inteleg nimic din ce se intampla.. de ce eu sa ma duc la vot sa imi exprim o opinie si apoi aceasta opinie sa fie aruncata la gunoi…este cred pentru prima oara de la revolutie pana in prezent cand la alegeri, indiferent de ce fel, presedintele tarii nu voteaza.. cand esti presedintele tarii ma gandesc ca ai macar o datorie morala sa te prezinti la vot chiar daca nu ai pentru ce sa optezi..dar la noi se castiga prin lasitate, prin furt, prin mers pe burta ca poate scapam noi si de asta.. se agata cu dintii de un moment care in final tot o sa vina.. nu mai exista demnitate, respect, constiinta civica (DACA A EXISTAT VREODATA)…. cu parere de rau suntem prosti si ne meritam soarta.. sa ne calce in picioare de fiecare data cand au ei chef ca prea suntem limitati si nepasatori……..

 
 

Etichete: ,

Un răspuns la „Un doctorat, un referendum si o mare intrebare….

  1. a

    7 Noiembrie 2013 at 14:31

    Intelectualii plecati in afara vad mult mai clar cum stau lucrurile decat cei de acasa…de ce? pentru ca ei nu mai pot fi asa usor de manipulat cu mass-media, au conditii de viata mai bune, primesc respectul cuvenit si pot face mai usor o comparatie reala intre societati si nu numai. De ex. afara o secretara te trateaza cu respect si incearca imediat o rezolvare la problema ta…compara numai asta…totul e pus la locul lui…nu te duci cu cafea sau buchete de flori, nu dai bani la dr., dar se dau o groaza de bani la asigurarea medicala, etc….Lumea ia atitudine si cand cineva parcheaza gresit, nu mai zic de altele…Romanii din afara ar trebui sa aiba multe drepturi …cel de vot daca s-ar lua ar fi o nedreptate…nu uita ca economia e sustinuta si de banii trimisi.

     

Lasă un răspuns

 
