RSS

Tarta cu mere si nuci

16 Aug

Imagine

Avand cateva mere in casa m-am decis imediat sa fac o tarta cu mere.. Am facut repede un drum si mi-am achizitionat o tava pentru tarte cu diametru de 30 cm si cu mult avant m-am pus pe treaba.

Mai intai am preparat aluatul. Am cantarit 200 de grame de faina pe care le-am amestecat cu 60 de grame de zahar pudra cu aroma de vanilie si un sfert de lingurita  de sare; amestec bine aceste ingrediente si apoi adaugam 125 de grame de unt taiat in bucati de 2 cm..incepem sa plamadim aluatul iar dupa ce untul a fost incorporat si obtinem un amestec de zdrente de aluat adaugam un amestec de 2 galbenusuri impreuna cu o lingura de smantana. Framantam bine iar apoi pe un banc de lucru presarat cu faina framantam aluatul. Dupa ce am incorporat faina iar aluatul nu mai este lipicios il lasam la frigider timp de 2 ore. Dupa ce au trecut cele doua ore intindem aluatul si il asezam in tava de copt.

Pentru umplutura avem nevoie de 6 mere golden (este cea ce am folosit eu) pe care le spalam le scoatem samburii si le taim in felii subtiri. Jumatate din aceasta cantitate le calim in 20 de grame de unt si putina apa pana cand acestea devin moi. Separat peste cealalta cantitate de mere adaugam zeama de la o lamaie si 50 de grame de zahar. Lasam putin ca merele sa isi traga aroma.

Preincalzim cuptorul la 210 grade Celsius. Peste aluat punem piureul din merele calite in unt si putina apa. Asezam apoi feliile de mar tinute in zahar si zeama de lamaie si peste tot presaram putina scortisoara. Introducem tarta in cuptor 15 min. Amestecam 3 galbenusuri cu 2 linguri de smantana si 50 de grame de zahar. Dupa cele 15 min adaugam peste tarta acest amestec si presaram nuci sau fulgi de migdale daca aveti. Mai dam la cuptor inca 15 min dupa care tarta este gata pentru a fi servita.

Va urez pofta buna!!!!!!!!!!

Imagine

 
Scrie un comentariu

Scris de pe 16 August 2012 în Retete dulciuri

 

Etichete:

Lasă un răspuns

 
