RSS

atunci si acum

28 Dec

..decembrie atunci si acum… decembrie, luna in care abia asteptam sa vina vacanta pentru a putea merge la tara.. pentru a merge pe ulita prin zapada si sa simt mirosul lemnelor arse in soba, agitatia de pe ulita, cate un guitat de porc ce merge impleticit spre sacrificare, zilele in care alergam prin zapada si apoi fugeam imediat in casa langa soba ca sa ma incalzesc.. imi amintesc si acum ziua in care taiam porcul, parlitul lui cu paie de grau, pomana porcului, toate obiceiurile, toti oamenii din jurul meu.. imi amintesc atunci cand ningea si toti copii erau afara la zapada, ne jucam si fugeam in casa sa ne schimbam si pe urma fugeam din nou la joaca.. oameni de zapada, cazemate din zapada dupa care ne razboiam cu alt bloc, noaptea cand ningea si stateam cu privirea lipita de geam visand la la a doua zi cand urma sa iesim afara si sa calcam toata zapada nou asezata.. imi amintesc cum adunam toata zapada de pe masini si ne bateam cu ea, imi amintesc cum seara turnam o sticla de apa pentru a ingheta si a face ghetus pe care sa ne dam, imi amintesc cum a doua zi un vecin venea cu sare si ne topea distractia.. imi amintesc cum mesele in familie cu bucate alese erau atat de speciale, imi amintesc cum venea mosul si primeam diapozitive pe care apoi le vizionam in camera cu lumina stinsa, imi amintesc cum primeam dulciuri si fructe si ne bucuram sincer, imi amintesc cum mergeam la munte si urcam cu telecabina, cum intram in cabana si mirosul de vin fiert si buna dispozitie erau la ele acasa, imi amintesc cum ne doream sa nu se termine vacanta, cum timpul trecea asa de repede si parca din tot ce traiam ne doream si mai multe lucruri sa facem.. acum insa alergam prin magazine dupa te si miri ce prostii, acum luam preparate deja ambalate,acum cozonacii nu se mai fac in casa tinand de lighean si framantand pana fac basici ci se cumpara de la supermarket sau patiserii, acum nu mai taiam porcul ci cumparam o pulpa de la magazin, acum nu mai iesim la zapada ci taguim pe facebook ca ninge, acum nu mai mergem la mese in familie ci petrecem Craciunul in cluburi, acum nu ne mai bucuram la o simpla jucarie ci asteptam un BMX rosu daca se poate ca de, e Craciunul, acum distractia e sa te prinda Craciunul si anul nou pe partie, acum alergam dupa lucruri care ne aduc o bucurie de moment dar sunt atat de trecatoare, acum in a doua zi de Craciun fugim in magazine sa mancam la fast food un hamburger sau o bucata de pui, acum a doua zi fugim la magazin sa mai cumparam provizii.. atunci lucrurile simple faceau diferenta, acum lucrurile materiale conteaza si te aseaza pe harta „respectului” si a likeurilor.. niciodata o poza de atunci, cu un cadou care noua ne umplea sufletul nu o sa adune likeuri in fata tuturor momentelor din club sau in fata unui ceas de firma, in fata unui cadou rosu:)

 
 

Etichete: ,

Lasă un răspuns

 
