RSS

Painea bunicii-HomeMade Bread

03 Ian

Imagine

Sunt putine lucuri care imi amintesc de copilaria petrecuta la tara dar cu siguranta aroma, crusta si mirosul painii pe vatra, painii pe care bunica mea o facea cu atat de multa pricepere este nelipsita din sertarul cu amintiri.

Cum timpul a trecut peste noi si acum ne cumparam painea din supermarket, cum mai nou mancam paine integrala, cu graham, paine neagra, paine toast sau mai stiu eu ce alt fel de paine cat mai sanatoasa am decis ca este vremea pentru o paine cu adevarat gustoasa, o paine care sa aiba si crusta dar si un miez delicious, o paine care sa fie buna pentru servit si a doua zi si care sa fie un deliciu nu un calvar atunci cand o gustam.

Cum in Bucurestiul actual imi lipseste copaia de lemn, imi lipsesc stergarele de casa facute la razboi voi incerca sa ma descurc cu ce am si gustul sa fie cat mai apropiat de cel al copilariei mele.. Imi lipseste vatra cu lemne dar gustul este cel care conteaza cel mai mult.

Avem nevoie de 4 ingrediente, atat. In primul rand vom avea nevoie de 500 de grame de faina 000, de doua linguite de sare, 350 ml de apa si 13 grame de drojdie de bere proaspata (nu praf).

Incepem prin a cerne faina prin ciurel si o amestecam cu doua lingurite rase de sare. Amestecam drojdia cu 350 ml de apa. Punem faina cernuta impreuna cu sarea intr-un bol si adaugam apa in care am dizolvat drojdia de bere. Acum intervine magia. Amestecam de 5-6 ori cu o lingura pana cand aluatul se aduna cat de cat si acoperim bolul cu o folie sau cu un capac.. Este important ca totul sa fie acoperit cat mai ermetic posibil. Lasam apoi bolul la frigider minim 12 ore.. Eu il las si cate 15-17 ore..

Imagine

Eu am scos aluatul a doua zi si l-am rasturnat peste blatul de lucru bine presarat cu faina. Mi-am pudrat mainile bine cu faina pentru ca aluatul sa nu se lipeasca si am aplatizat cu grija aluatul pana am obtinut un dreptunghi. Am presarat faina peste aluat si am adus cu grija partea dreapta pana la jumate dupa care am adus partea stanga peste partea dreapta. Am intors sulul format si am mai impaturit inca odata ca in etapa precedenta. Am presarat apoi faina peste un stergar curat de bucatarie si am adus aluatul cu partea impletita in jos. Daca aveti nelamuriri in privinta impletituri aluatului priviti aici.

 

 Am lasat apoi aluatul in stergar timp de 45 de min, chiar si o ora daca este posibil la temperatura camerei..

Imagine

Am luat apoi o cratita cu capac. Am incins cuptorul bine la 250 grade si am introdus cratita impreuna cu capac cu tot in cuptorul incins. Acum intervine partea putin periculoasaJ. Este timpul sa creem un soc termic. Dupa o ora si cu miscari cat mai rapide posibile luam aluatul il rostogolim (partea impletita fiind in sus acum), ridicam cu o manusa capacul si aruncam in cratita viitoarea painica.

Asezam capacul inchidem cuptorul si lasam 25 de minute la aceieasi temperatura. Dupa 25 de minute luam capacul si mai lasam cratita la cuptor inca 15 minute avand grija sa nu se arda painea.

 

La sfarsit scoatem painea o lasam la racit, daca avem rabdare si o servim.

 Va urez pofta buna si daca inchideti putin ochii va veti simti din nou copii!!!!!!

030120131153

 
 

Etichete: , ,

Lasă un răspuns

 
